EN

Rewitalizacja – instrument odnowy i rozwoju miasta czy marketingowe narzędzie wspierania lokalnej tożsamości?

Na drugim w historii seminarium RECOURSE organizowanym w formule zdalnej Dyrektor Instytutu Rozwoju Miast i Regionów dr Wojciech Jarczewski przedstawi wyniki kompleksowych badań nad procesami miejskiej odnowy w Polsce.

Prelegent podejmie przy tym próbę odpowiedzi na trudne pytanie o istotę rewitalizacji polskich miast:
„Różnego rodzaju inwestycje i projekty rozwojowe, realizowane w ramach procesu nazywanego „rewitalizacją” realizują już prawie wszystkie miasta w Polsce. Dążąc do poznania i opisania zjawiska rewitalizacji w polskich miastach przeprowadzono następujące badania:
– przeanalizowano projekty zrealizowane w ramach rewitalizacji w polskich miastach w latach 2004-2015, współfinansowane ze środków ZPORR oraz RPO
– zidentyfikowano i przeanalizowano doświadczenia rewitalizacji terenów i obszarów poprzemysłowych w województwie śląskim w latach 1990-2018
– przeanalizowano 700 przyjętych po 2015 r. miejskich i lokalnych programów rewitalizacji (dla miast) pod kątem planowanych do 2023 r. przedsięwzięć rewitalizacyjnych. Takich przedsięwzięć (projektów) zidentyfikowano i przeanalizowano 14500.

Wyniki tych badań zinterpretowano w świetle teorii i koncepcjami rozwoju i odnowy miast. W efekcie przedstawiono autorską interpretację zjawiska, który w Polsce nazywany jest „rewitalizacją miast”.”

Zapraszamy!

LINK DO SPOTKANIA
Źródło zdjęcia: Ostap Senyuk / Unsplash